Digital News
El Punt
XAVIER CLARAMUNT
Spain
CANVIAR EL MODEL DE NEGOCI PER APROPAR-SE AL CLIENT
Els ponents de la jornada van estar d’acord que la innovació és necessà ria a l’empresa, però van dir que perquè sigui efectiva ha de ser un procés relaxant
El model de negoci és clau i cal redefinir-lo constantment per transformar l’empresa, segons va assegurar Toni Flores, CEO de Loop Business Innovation, en la sessió d’innovació i transformació. Per Flores el millor mètode per transformar una empresa “és l’actitud positiva cap al canviâ€, i va afirmar que a vegades cal entrar en una zona “d’inseguretat o incompetència juntament amb els equips per assegurar la transformacióâ€. “La innovació pot néixer de l’espontaneïtat, però a l’empresa sempre volem que estigui estructuradaâ€, va dir.
En aquest mateix sentit es va pronunciar Xavier Claramunt, fundador d’Equip Claramunt, que va assegurar que la innovació és necessà ria, però per ser efectiva ha de ser “un procés relaxatâ€.
Xavier Costa, director general de Lékué, va assegurar que la transformació pot començar a qualsevol nivell de l’empresa. És per això que va recomanar a les empreses que comencin la transformació “per saber què és el que es fa malament i cal canviarâ€.
El director de mà rqueting de l’empresa Munich, Xavier Berneda, va assegurar que “no cal ser a Silicon Valley per fer-ho bé†perquè ara amb les noves tecnologies “estem molt connectatsâ€, i va reivindicar aixà la seu de l’empresa a Vilanova d’Espoia. Berneda va afirmar que la seva transformació es va basar en l’opció de crear marca i “generar un oceà blau de negociâ€.
Pel que fa a la vinculació de ciència i empresa i l’impuls emprenedor, són clau per competir amb garanties. Segons Anna Escoda, directora general de Cetemmsa, l’empresa necessita incorporar tecnologia a la seva activitat dià ria.
Les frases
“La ciència i la tecnologia poden ajudar les empreses a identificar oportunitats” — Anna Escoda, DIRECTORA DE CETEMMSA
“S’ha de ser valent perquè a casa nostra les empreses poden fer els millors productes” — LluÃs Torner, INSTITUT DE CIÈNCIES FOTÃ’NIQUES
“És millor pensar una mica i treballar que invertir temps i esforç a pensar i estar massa sense fer res” — Xavier Claramunt, FUNDADOR D’EQUIP
“No n’hi ha prou amb un bon producte, cal oferir al client una experiència completa” — Howard Yu, PROFESSOR DE L’IMD DE SUÃSSA