Xavier Claramunt: ‘És millor pensar una mica i treballar que invertir temps i esforç a pensar i estar massa sense fer res’


>link

Digital News
El Punt
XAVIER CLARAMUNT

Spain

CANVIAR EL MODEL DE NEGOCI PER APROPAR-SE AL CLIENT

Els ponents de la jornada van estar d’acord que la innovació és necessària a l’empresa, però van dir que perquè sigui efectiva ha de ser un procés relaxant

El model de negoci és clau i cal redefinir-lo constantment per transformar l’empresa, segons va assegurar Toni Flores, CEO de Loop Business Innovation, en la sessió d’innovació i transformació. Per Flores el millor mètode per transformar una empresa “és l’actitud positiva cap al canvi”, i va afirmar que a vegades cal entrar en una zona “d’inseguretat o incompetència juntament amb els equips per assegurar la transformació”. “La innovació pot néixer de l’espontaneïtat, però a l’empresa sempre volem que estigui estructurada”, va dir.
En aquest mateix sentit es va pronunciar Xavier Claramunt, fundador d’Equip Claramunt, que va assegurar que la innovació és necessària, però per ser efectiva ha de ser “un procés relaxat”.
Xavier Costa, director general de Lékué, va assegurar que la transformació pot començar a qualsevol nivell de l’empresa. És per això que va recomanar a les empreses que comencin la transformació “per saber què és el que es fa malament i cal canviar”.
El director de màrqueting de l’empresa Munich, Xavier Berneda, va assegurar que “no cal ser a Silicon Valley per fer-ho bé” perquè ara amb les noves tecnologies “estem molt connectats”, i va reivindicar així la seu de l’empresa a Vilanova d’Espoia. Berneda va afirmar que la seva transformació es va basar en l’opció de crear marca i “generar un oceà blau de negoci”.
Pel que fa a la vinculació de ciència i empresa i l’impuls emprenedor, són clau per competir amb garanties. Segons Anna Escoda, directora general de Cetemmsa, l’empresa necessita incorporar tecnologia a la seva activitat diària.

Les frases
“La ciència i la tecnologia poden ajudar les empreses a identificar oportunitats” — Anna Escoda, DIRECTORA DE CETEMMSA
“S’ha de ser valent perquè a casa nostra les empreses poden fer els millors productes” — Lluís Torner, INSTITUT DE CIÈNCIES FOTÃ’NIQUES
“És millor pensar una mica i treballar que invertir temps i esforç a pensar i estar massa sense fer res” — Xavier Claramunt, FUNDADOR D’EQUIP
“No n’hi ha prou amb un bon producte, cal oferir al client una experiència completa” — Howard Yu, PROFESSOR DE L’IMD DE SUÏSSA